Findusvänner

En underbar sommar med rekordmånga soldagar och värme har smugit över i en färgglad höst med dignande äppel- och päronträd. Passa på och njut av allt som vår fantastiska natur bjuder på och försök visa tacksamhet för att vi i vårt land slipper allt elände som så många andra länder drabbas av i dessa dagar.

Gåsagille

Som traditionen bjuder så hittar du som bilaga till det här medlemsbrevet en inbjudan till Gåsagille hos Jean på Söderåsens värdshus den 7 november.

Priset, 400 kr för medlem, är starkt subventionerat. Det är inte sannolikt att du hittar ett bättre pris på ”öppna marknaden”, så passa på! Sista anmälningsdag är den 31 oktober.

Även priset för ”icke medlem” är subventionerat, dock inte lika mycket. Bästa affären gör du om du blir medlem!

Årets golftävling

Hej på er alla från Aina Thell!

Vi blev 10 tappra, som ställde upp och hade en trevlig eftermiddag på Söderåsens fina golfbana. Vi kunde hälsa Ulf Andersson välkommen i gänget och han passade på att direkt vinna hela tävlingen – omedveten om att det innebär att man arrangerar nästa års tävling.

Resultat

1. Ulf Andersson
  2. Inger Wallentin på samma fina poäng (34) men högre handikapp.
  3. Bertil Andersson
  4. Mats-Ola Kindstedt, även denna placering med 31 poäng fick avgöras med hcp
  5. Hans-Ingvar Ohlsson
  6. Aina Thell
  7. Jan Ekholm
  8. Gunnar Lundgren
  9. Sten Persson
  10. Lennart Svensson

Årets höstutflykt gick till Klippan

En nästan fullastad buss med förväntansfulla Findusvänner styrde mot Klippan för årets höstutflykt. Vi landade först på Klippans Finpappersbruk för guidad tur i en kulturhistorisk fabriksmiljö. Mycket att ta in och mycket att lära.

Efter en god lunch hos Lotta på Åsen, väntade Klippans mest kända och besökta byggnad – Sankt Petri kyrka. En mycket sakkunnig och engagerad guidning tog oss genom kyrkans historia från idé och planering fram till första spadtaget, färdigställande och nuvarande roll i Klippans församling.

Dagen avslutades med eftermiddagskaffe på Sånnagården och därefter hemfärd till Bjuv med mycket nöjda resenärer.

Adventsmingel

Reservera den 11 december om du vill träffa tomten redan då. Det blir adventsmingel hos Emil med kaffe, kakor och glögg. Separat inbjudan med detaljer kommer.

Findus Vänförening

Styrelsen