Hem

2 Findus Vnfrening Logga

Årsmöte 2021

I onsdags i förra veckan hade vi ett Coronasäkrat styrelsemöte i vår förening.

När kaffet och semlan var avklarat tog vi tag i dagordning på vilken beslut rörande

årsmöte 2021 stod högst i prioritet.

Enligt årsprogrammet skulle vi genomföra vårt årsmöte den 18 mars i Bjuv, men TYVÄRR, så blir det, av kända skäl, inte.

Nu vågar vi trots allt vara lite optimistiska den här våren, för nog ska väl tiden och vaccinationerna göra någon nytta, även för oss ”gamlingar”.

Beslutet blev således att vi, i första hand, flyttar årsmötet till att genomföras fysiskt i Bjuv den 18 maj kl. 11.00 och i så fall hoppas vi kunna engagera Bertil Andersson att komma och hålla sitt föredrag som han skulle gjort 2020.

Skulle detta trots allt inte kunna genomföras, så blir det ett årsmöte på distans på samma sätt som 2020. Bengt Jansson var oss behjälplig i fjor och vi hoppas få utnyttja hans kunskaper även i år!!

Till detta återkommer vi med definitivt besked efter nästa styrelsemöte, som vi kommer att ha den 14 april.

Kallelse och förslag till dagordning för årsmötet kommer givetvis i god tid i enlighet med våra stadgar.

Fortsatta programmet

Vi diskuterade och vände även på övriga punkter på vårt årsprogram och, optimister som vi är, alla, så tror vi att vi kan genomföra de fortsatta trevligheterna så som det är tänkt.

* Sommarfest med sill och jordgubbar den 10 juni

* Höstutflykt den 26 augusti

* Gåsagille den 11 november

* Adventsmingel den 9 december

Vi har lovat att ”spetsa” våra aktiviteter på olika sätt i år, som kompensation för det magra utfallet 2020, och det kommer vi att hålla, så håll ögonen öppna och läs vår hemsida med jämna mellanrum, så att du håller dig informerad.

Medlemsavgift 2021

Som bilaga till det här medlemsbrevet hittar du information och instruktion rörande medlemsavgiften 2021. Maud blir jätteglad om du betalar senast under mars och att du skriver ditt namn på talongen, så att vi bokför på rätt medlem.

Veteranum

Ännu vågar vi inte öppna upp Veteranum för större grupper, men vi är en liten grupp, som håller i gång lokalerna på ett rimligt säkert sätt. Vi städar, gallrar bland band, foto och böcker, dokumenterar och arkiverar material, som aldrig tycks ta slut. Allt för att vi ska kunna öppna upp och bjuda in till fräscha och intressanta aktiviteter när livet återvänder till normala förhållanden.

Håll i gång, håll avstånd, håll ut och håll findusfanan högt!

Var rädda om varandra!

HÄNT PÅ FINDUS

hantpafindus

Här kommer innom kort att finnas de exemplar av HÄNT PÅ FINDUS som Torsten Andersson har scannat in.

Våra sponsorer