Hem

findus vanforening Logga75x150

De flesta pandemirestriktionerna är nu, som väl är, borta, men fortsatt försiktighet, eftertanke och klokhet rekommenderas.

Även vår förening kan så smått dra i gång verksamheten igen, och när du läser detta har vi redan genomfört vårt första Öppet Hus med många besökare och som du kan läsa om längre fram i medlemsbrevet.

Gåsagille

Efter nästan 2 år utan Gåsagillen så är trycket hårt och förväntningarna höga på Jean och hans personal. Vi kommer att ha vår tillställning på andra våningen och med lite ändring av tiden till kl. 18.00 på grund av flera bokningar samma dag.

Spännande recept på äppelkaka, lotteri och aktuell information kompletterar Jeans goda gås.

Inbjudan hittar du bifogat till detta medlemsbrev.

Öppet Hus

Den 5 oktober slog vi upp portarna till Veteranum och bjöd in gamla och eventuellt nya medlemmar till Öppet Hus. Ett 40-tal besökare dök upp och det blev många ”nostalgitrippar” när vi tittade på filmer, bläddrade i tidningsurklipp, gamla personaltidningar och andra dokument. Stämningen var synnerligen god och favorit i repris blir det redan den 23 november och då med lite nya och spännande inslag från, bland annat, Fritidsföreningen.

Adventsmingel

Vill du träffa tomten redan den 9 december i år, så ska du komma till vårt Adventsmingel hos Emil på restaurang Ärtan i Bjuv. Det bjuds på glögg, kaffe, pepparkakor och lussekatter.

Allt gratis!

Bengt Persson från Foodhills kommer och ger oss senaste nytt om deras företagsanläggning i Bjuv. Vid nästa medlemsinformation får du en lite fylligare inbjudan.

Årsplanering 2022

Styrelsen jobbar just nu med att planera 2022 med utgångspunkt att det inte skall finnas några nya restriktioner. Sista medlemsbrevet för året kommer att innehålla en fyllig presentation över våra planer, så att du redan då kan planera ditt deltagande för hela nästa år.

Träffar och möten i våra lokaler

Det börjar bli lite populärt att besöka och förlägga möten till våra lokaler i Bjuv.

Jätteroligt är det att få hälsa besökande grupper välkomna. Vi har redan haft flera besök och fler är inbokade. Vill du veta mer om dessa besök, så ska du regelbundet gå in på vår hemsida där vi rapporterar med bilder och kommentarer.

Om du själv vill arrangera ett möte hos oss, så ska du kontakta någon i styrelsen – se vår hemsida – så planerar och genomför vi tillsammans. Det kan t ex vara ett möte i din förening eller varför inte en träff med dina gamla kolleger från Findustiden.

www.findusvanforening.se.

Håll i gång, håll även fortsättningsvis avstånd, håll ut och håll Findusfanan högt!

Var rädda om varandra!

Våra sponsorer