Hem

findus vanforening Logga75x150

Bild 1

Av ganska uppenbara skäl, så är det, av alla de fyra årstiderna, just VÅREN, som man längtar mest till. Visst har alla årstiderna sin tjusning men inte som våren. Allt blir ljusare och ljusare, varmare och varmare och grönare och grönare. Livsandarna återkommer från vinterdvalan och man anar nya möjligheter, nytt liv. När detta medlemsbrev skrivs, så har just vi haft en underbar tid av april med en fin, solig och ljummen påsk med mycket uteliv - ÄNTLIGEN.

Vårens första medlemsaktivitet …..

Med våren kommer årets första medlemsaktivitet och i år bjuder Daniel Koch, vår tidigare kollega på Findus, in till ett mycket intressant studiebesök i hans nya domäner i Rögle BK:s hockeyhögborg Catena Arena.

Just i dagarna är Rögle BK inblandat i semifinalspel mot Färjestad från Karlstad och vi vet inte hur det slutar, men tummarna håller vi allt vi kan.

Oberoende av utgången av slutspelet, så blir det besök i en av Sveriges finaste och intressantaste idrottsanläggningar.

I bifogade inbjudan hittar du alla fakta och underlag för att göra din anmälan.

…. och mer är på gång

Vi påminner gärna om årets sommarfest den 15 juni kl. 17.00 hos Jean på Söderåsens Värdshus.

Det blir sill, nypotatis med både fasta och flytande tillbehör och naturligtvis jordgubbar i traditionellt sällskap som avslutning. Kanske en och annan överraskning, men framför allt tillfälle att umgås i glada vänners lag.

Reservera dagen, så kommer en utförlig inbjudan i god tid.

Glöm inte bort årets golfhändelse på Söderåsens GK – en påminnelse

Inger Wallentin låter meddela:

”Tyvärr måste vi flytta golftävlingen till nytt datum!

Det blir den 7 juni på Söderåsen med första start kl. 13.00

Vi samlas till lunch före. V.v. meddela om du kommer med namn och golf ID senast den 20 maj till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Årsavgiften

Vi vill i all vänlighet påminna om att det är mycket hög tid att betala in årsavgiften 2022, som av årsmötet beslutades till subventionerade 100:- för de som var betalande medlemmar 2021.

För övriga gäller 200:-.

Maud, som håller i vår kassa, har problem för att en del av er föredrar att betala in avgiften anonymt, dvs ni skriver inte ut avsändare, vilket behövs, vare sig ni betalar via Swish eller bankgiro.

Saknas avsändare så får Maud leka detektiv och lägga en massa onödig tid på detta. Ibland är det så illa att hur mycket Maud än försöker, så hittar hon inte rätt betalare/avsändare, så snälla ni skriv AVSÄNDARE!

Senast under april vill Maud ha pengarna inbetalda.

Våra sponsorer